Trwa ładowanie proszę czekać ...

List ze skargą po angielsku – jak go napisać?

10 maja 2016

Kady z nas, przynajmniej kilka razy zamawiał coś przez Internet. Nie jest szczególnie nieznane, ponieważ z tego rodzaju zakupów, korzysta coraz więcej ludzi, ponieważ jest to nie tylko wygodne, ale bardzo często także tańsza.  Nie wychodząc z domu, możemy zamówić składniki na obiad, czy też kupić sobie buty lub sukienkę. Coraz więcej sprzedawców, stara się dokładnie podawać wszelkie wymiary, jeśli sprzedaje np. ciuchy, ponieważ na to jest bardzo duży popyt.

Bardzo duża liczba osób, robiąc zakupy przez Internet u nieznanych sprzedawców, często zapomina, aby sprawdzić, jakie opinie, dana osoba posiada. Jest to bardzo ważne, ponieważ może się okazać, że wcale nie posiada na magazynie sprzedawca danych towarów i na przesyłkę będziemy czekać bardzo długo. Dlatego, należy wpierw zorientować się ile pozytywnych komentarzy osoba posiada oraz ile negatywnych, a także, za co je dostał. Może się okazać, że po prostu trafił się nadwrażliwy klient, który się czepia. Tacy są często spotykani i mogą zepsuć opinię nawet najlepszemu sprzedawcy.

Pisanie reklamacji

Mimo, że znaleźliśmy doskonałego sprzedawcę, może się okazać, że niestety towar dotarł do nas wadliwy lub nie ten, za który zapłaciliśmy. W takiej sytuacji, najlepiej jest się z daną osoba dogadać i przeprowadzić wymianę bez komplikacji. Zdarza się jednak, że nie ma kontaktu z taką osobą i musimy napisać reklamację. Zazwyczaj, na stronie danej firmy, znajdziemy już gotowy formularz, którzy wypełniamy i wysyłamy pod podany adres. W przypadku, jeśli takiego formularza nie ma, musimy napisać reklamację ręcznie. Jak to zrobić? Może wydaje się to trudne, ale tak naprawdę jest bardzo łatwe. Wystarczy wziąć kartkę, napisać na niej swoje imię nazwisko oraz adres, a także numer przesyłki czy też zamówienia oraz inne niezbędne dane. W treści opisujemy problem, jaki wystąpił oraz jakiego przedmiotu dotyczy. Pamiętaj, aby zachować kopię dokumentu oraz potwierdzenie wysłania.

No dobrze, w języku polskim, jest to łatwe i wymaga dosłownie kilku minut. Co jeśli zamawialiśmy z anglojęzycznej strony i sprzedawcą też jest osoba posługująca się tym językiem? Wysyłanie reklamacji języku polski, może nie przynieść odpowiednich efektów lub zostać odrzucone. Trzeba, więc wiedzieć jak to zrobić w języku angielskim.

Przede wszystkim, powinniśmy pozbierać informacje dotyczące zarówno sprzedawcy jak i towaru, jego wad itp. musi to być już w języku angielskim, dzięki temu będzie łatwiej. Najlepiej, wpierw przemyśleć, co napiszemy, a później zamieniać treść na dany język. Dokument musi być w odpowiednim stylu napisany, czyli zawierać zwroty „Dear Ms/Mrs”. Używajmy zwrotów formalnych. Na stronach internetowych możemy znaleźć przykładowe podpowiedzi oraz pełne zdania.