Trwa ładowanie proszę czekać ...

Towary niepodlegające reklamacji

10 maja 2016

Każdy z nas miał z pewnością styczność z zakupami przez Internet. Ponieważ nie jest to rzecz nowa, to bardzo wiele osób, robi w ten sposób wszelkie zakupy. Są jednak jeszcze tacy, którzy wola podejść do zwykłego sklepu. Nie robią oni jednak wszelkich zakupów w ten sposób. Przykładowo, kosmetyki kupują przez Internet, płacą rachunki przelewem domu itp. są jednak takie dziedziny, w których sieć nie zawsze się sprawdzi.

Zapewne, nie raz Ci się darzyło, że zamówiłaś coś przez Internet, ale okazało się za małe lub za duże. Dotyczy to szczególnie butów i ciuchów. Mimo iż, są rozmiary, które obowiązują, to nie zawsze rzeczywiście się zgadzają z prawdą i mogą być różne.  Dlatego ciuch czy buty, czasem jest lepiej zakupić w sklepie stacjonarnym. Jeżeli weźmiemy pod uwagę opłatę za zwrot przesyłki, to nawet, jeśli w sieci będą tańsze, to i tak wyjdzie nam drożej lub tak samo, a to tylko więcej zmarnowanego czasu.  

Reklamacja przez Internet, a w sklepie stacjonarnym

Jeśli zdecydujemy się np. na zakup butów w sieci, a okażą się za małe, to możemy je wymieniać. W przypadku, kiedy będą one uszkodzone, możemy podać je reklamacji. Napisanie jej jest bardzo proste. Wystarczy, że w górnym rogu kartki zamieściliśmy nasze dane wraz z datą. W treści informujemy sprzedawcę o produkcie oraz o wadach, jakie wystąpiły. W przypadku kiedy,  na stronie znajdziemy gotowy formularz, to go po prostu wypełniamy i wysyłamy mailem lub pocztą w zależności jak żąda sprzedawca. Pamiętajmy jednak o pozostawieniu kopii dla siebie.

W przypadku sklepu stacjonarnego, wszystko wygląda podobnie, tyle żnie wysyłamy zazwyczaj reklamacji pocztą, ale wręczamy ją osobiście sprzedawcy. Przychodzimy oczywiście wraz z rzeczą, którą kupiliśmy, aby sprzedawca mógł zobaczyć, co się stało oraz jak wygląda wada.

Co i kiedy nie podlega reklamacji?

Kiedy okaże się, że kupiłyśmy za duże buty, to idziemy wtedy do sklepu, w którym zostały one nabyte. Ile razy było tak, że sprzedawca nie zgodził się wymienić towaru? Nie jest to z pewnością częste, ale zdarza się. Zależy także, w jakim stanie przyniesiemy dany towar. To czy zostanie on wymieniony zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Jeśli zdążyliśmy zdjąć metki i ubrudzić buty, to na wymianę raczej szans nie ma.

Reklamacji nie podlega towar, o którego wadach wiedzieliśmy. W przypadku kiedy, kupujemy jakąś rzecz i jest wyraźnie zaznaczone, że posiada ona uszkodzenia, to nie możemy ubiegać się ani o naprawę, ani o wymianę. Inaczej jest w przypadku, kiedy kupujemy produkt przeceniony. Sprzedawca nie może powiedzieć, że nie przyjmie reklamacji, ponieważ jest on po obniżce, gdyż tak samo jest uznawany za nowy towar.