Trwa ładowanie proszę czekać ...

Reklamacja - jak ją napisać

10 maja 2016

W dzisiejszych czasach, kiedy światem rządzi Internet, mamy nie tylko znacznie wygodniej. Jest to również okazja do nowych przestępstw oraz pole manewru dla oszustów, których musimy unikać. Na świecie, nie istnieje zapewne ani jeden nastolatek, który nie posiada konta na jednym z social media oraz nie korzysta, na co dzień z Internetu. Sieć opanowała praktycznie każdą dziedzinę życia. Nie potrafimy żyć bez Wi-Fi. Wielu ludzi, nie chodzi jak dawniej płacić rachunków na pocztę, ale robi to przy użyciu komputera, tabletu czy laptopa. Nie dziwi nas także widok naszych mam przed komputerem, przeszukujących sieć w celu znalezienia pomysłu na obiad czy też nowych gatunków roślin do ogrodu. Na social media mamy swoich znajomych, z którymi rozmawiamy, piszemy wiadomości czy udostępniamy zdjęcia. Niektórych ludzi życie, kreci się tylko wokół mediów społecznościowych. Zapisują tam oni każdy moment swojego życia, każdy problem, zwycięstwo itp. nie maja oni jednak pojęcia z późniejszych konsekwencjach swoich działań.

Zamówienia przez Internet

Bardzo często, dużo ludzi natyka się w sieci na oszustów. Handlują oni produktami lub usługami, które są fałszywe lub w ogóle nie istnieją. Zabierają oni pieniądze, później znikają. Zdarza się to coraz częściej, ponieważ każdy jest zbyt ufny względem transakcji internetowych. Zdarzają się jednak tacy, którzy zawsze wszystko dokładnie przejrzą zanim kupią. Jest to bardzo dobry sposób, na jak najczęstsze unikanie problemów związanych z kupnem w sieci, a także sprzedażą. Dlatego, zanim decydujemy się wysłać pieniądze, przejrzyjmy dokładnie ofertę ora poszukajmy czy nie ma niczego napisanego drobnym drukiem na końcu strony. Zorientujemy się, jakie opinie sprzedawca posiada oraz czy nie ma negatywnych komentarzy.

Składanie reklamacji

Niekiedy zdarza się, że, mimo iż znaleźliśmy sprzedawcę z doskonałymi opiniami i stu procentowym zadowoleniem poprzednich klientów, towar, który do nas dociera jest uszkodzony. Co zrobić w takiej sytuacji? Zostaje nam tylko reklamacja, chyba, że uda nam się skontaktować ze sprzedawcą, który zgodzi się na ponowne wysłanie zamówienia.

Jeśli do porozumienia dojść się nie da lub też, sprzedawca nie odpowiada na nasze wiadomości jesteśmy zmuszeni złożyć reklamację. Taką możliwość daje nam Prawo Konsumenta. Pamiętaj jednak, że masz czas do dwóch tygodni w przypadku, kiedy nie odpowiada Ci towar, który otrzymałeś oraz do dwóch miesięcy, jeśli produkt zamówiony okazał się uszkodzony. Napisanie reklamacji jest bardzo proste, ponieważ wystarczy podać wszelkie informacje Twoja, jako konsumenta oraz opisać problem, jaki wystąpił. Sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź.