Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jak złożyć reklamację przesyłki zamówionej za granicą?

10 maja 2016

Każdy z nas miał sytuację, że musiał wysłać do kogoś z rodziny paczkę lub sprzedawał coś przez Internet, co także wiąże się z wycieczką na pocztę czy też zamówieniem kuriera. W przypadku osób, które mają np. siostrę za granicą, jest to na porządku dziennym, że wysyłamy jej parę rzeczy lub ona nam. Więc nie dziwi nas to, jak wygląda pakowanie, czy też wysyłanie takiej paczki. Wielu ludzi, woli korzystać z kuriera, ponieważ jest to znacznie szybsze, ale także droższe, co nie wszystkim się podoba. Zdarzają się, więc tacy, którzy wolą korzystać z starej poczciwej poczty polskiej.

Są też tacy ludzie, którzy styczności z wysyłkami nie mają, gdyż nawet, jeśli są na poczcie to po to, aby wysłać list czy kartkę świąteczną do rodziny. Co więc maja oni zrobić, kiedy przyjdzie im nie tyle wysłać przesyłkę, co zamówić ją z zagranicy?

Zamówienia z zagranicy

Z zakupów online, korzystają zazwyczaj osoby młodsze lub nieco starsze przy pomocy młodszych. Dzięki dzisiejszym osiągnięciom, możemy siedzieć w domu robiąc zakupy. Aby kupić sobie coś do ubrania, buty, czy nawet składniki na obiad, nie musimy pędzić do galerii, sklepu spożywczego czy innego. Jedynie, co nam potrzeba to komputer, laptop lub nowoczesny telefon. Zazwyczaj, staramy się składać zamówienie na różne produkty na stronach, które oferują wysyłkę z polski. Dlaczego? Ponieważ jest ona tańsza, szybciej do nas dotrze i nie ma tak dużego prawdopodobieństwa komplikacji po drodze lub obaw, że nie otrzymamy towaru w ogóle. Jeśli jesteśmy bardziej odważni lub przyzwyczajeni, to bez problemu korzystamy z usług sprzedawców, którzy oferują nam produkty przysyłane z poza granic naszego kraju. Jeśli zamierzasz po raz pierwszy zamawiać cos z zagranicy, to musisz trzymać się pewnych zasad, abyś później doczekał się produktu. Przede wszystkim, należy zorientować się czy sprzedawca jest wiarygodny oraz czy posiada dobra opinię. Druga kwestią jest sprawdzenie czy dany towar ta osoba posiada czy sprzedaje coś, czego nie ma. Takie sytuacje zdarzają się bardzo często i przez oszukanych klientów są one zgłaszane, więc nie będziesz miał problemu z dowiedzeniem się o tym.

Komplikacje związane z dostarczeniem paczki

Jeśli udało się nam znaleźć odpowiedniego sprzedawcę, a nawet firmę, a przesyłka do nas nie dociera lub przychodzi zniszczona, to pojawiają się komplikacje. Co jest najczęściej tego przyczyną? Przede wszystkim, nieodpowiednio zabezpieczony towar do wysyłki. Kolejną kwestią jest rodzaj wybranego przez nas przewoźnika. Jeśli okaże się, że byliśmy poinformowani o tym, że przesyłka taka nie jest rejestrowana ani monitorowana, to znaczy, że jedynie, co możemy zrobić to złożyć reklamację do danej firmy przewozowej. W przypadku, kiedy przesyłka jest uszkodzona, to wina leży po stronie nadawcy, który nie zabezpieczył jej odpowiednio. Jeśli przesyłka przyszła kurierem, należy ją przy nim otworzyć, aby razem spisać reklamację oraz posiadać dowód i świadka, który rzeczywiście widział paczkę i był obecny przy otwarciu.